سرویس آگهی
سرویس آگهی

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون : 9 نکته که باید در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کنید.

در مقاله زیر می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که در هنگام خرید تلویزیون با توجه به انتظارات خود از ویژگی های تلویزیون و هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید، باید به آن توجه کنید.
این راهنمای خرید یک منبع جامع برای خرید تلویزیون می باشد . این راهنما شامل اطلاعات ساده و ابتدایی خرید تا جزئیات فنی و مهم تلویزیون را که هنگام خرید تلویزیون جدید باید بدانید را شامل می شود. از تفاوت های تلویزیون های 4K و 8K تا ویژگی های تلویزیون های هوشمند، HDR به چه معناست و تفاوت بین صفحه نمایش LED و OLED .
امروزه وقتی به یک فروشگاه برای خرید تلویزیون مراجعه می کنید با طیف گسترده ای از تلویزیون ها با کیفیت های HD، Full HD، 4K Ultra HD و 8K مواجه می شوید. صفحه نمایش ها با سایز ها و کیفیت های مختلف با ویژگی های هوشمند گوناگون که انتخاب را برای هر خریداری سخت میکند. در این مفاله سعی شده است تا به شما کمک کنیم که بتوانید تلویزیون مورد علاقه خود را با ویژگی های منحصربه فرد و متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید.

– برای دیدن بهترین تلویزیون هایی که ما بررسی کردیم روی لینک بهترین تلویزیون های 2020 کلیک کنید.
– از وصل کردن کابل های اضافی به تلویزیون خسته شده اید؟ با تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین آشنا شوید.
برای کمک بیشتر به شما برای آسان تر کردن انتخاب تلویزیون خود می توانید راهنمای انتخاب برند تلویزیون را بخوانید. در آنجا به تلویزیون های جدیدی که برندها در سال 2020 ارائه کرده اند را مورد بررسی قرار داده ایم. برای هر مدل راهنمایی هایی ارائه شده است تا شما انتخاب بهتری را داشته باشد. میتوانید جدیدترین محصولات LG، Samsung، Sony،TCL ، Vizio، Philips و Hisense را مشاهده نمایید.

 

نکات مهم برای انتخاب سریع

اگر برای خرید عجله دارید و وقت ندارید تا مقاله را به صورت کامل بخوانید ، در اینجا مهمترین مواردی است که باید قبل از خرید تلویزیون به آنها توجه کنید را مطرح کرده ایم. هر یک از این نکات را در راهنمای خرید تلویزیون در زیر با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم.
– بهتر است تلویزیون 4K خریداری کنید و تلویزون ها Full HD را فراموش کنید. امروزه محتواهای زیاد با کیفیت 4K تولید شده اند که حیف است آنها را با کیفیت واقعی تماشا نکنید. تلویزون های 4K فابلیت ارتقا محتواهای Full HD به 4K را دارند. پس می توانید محتواهای با کیفیت پایین را در تلویزون ها 4K با وضوح و کیفیت بالاتری ببینید.
– فعلا از خرید تلویزیون های 8K صرفنظر کنید. این تلویزیون ها بسیار گران هستند و هنوز فیلم ، مستند و یا برنامه های تلویزیونی با کیفیت 8K به صورت گسترده تولید نشده اند.
– دنبال تلویزیون هایی با فرکانس تصویر 60HZ و یا 120HZ باشید. برای فرکانس تصویر 60HZ خوب است اما بهتر است از تلویزیون های 120HZ استفاده نمایید. هرچه این نرخ بالاتر باشد، حرکت روان تر و بدون نویز را در فیلم ها، نمایش ها و برنامه های ورزشی دارید.
– بهتر است تلویزیون دارای ویژگی HDR باشد. این ویژگی به شما تصویری با رنگ های واقعی تر و کنتراست رنگی بیشتری می دهد.
– صفحه نمایش OLED گزینه بهتری از LCD میباشد. اما تلویزیون های QLED برندهای سامسونگ، TCL و Vizio انتخاب ارزان تر و قابل دسترس تری از OLED ها هستند.
– بهتر است تعداد پورت های HDMI زیاد باشد. حتی بهتر است تلویزیون دارای فرمت جدیدتر HDMI 2.1 باشد.
– به خرید Soundbar برای تقویت صدای تلویزیون فکر کنید.
– به کارت گارانتی تلویزیون توجه کنید. متاسفانه امروزه گارانتی های غیرمعتبر در بازار زیاد شده اند.

 

سایز تلویزیون

سایز تلویزیون فارغ ازینکه بخواهید تلویزیون ساده خرید و با یک تلویزیون هوشمند، اولین و مهمترین مشخصه ای از تلویزیون می باشد که شما انتخاب می کنید. برای انتخاب سایز در ابتدا درنظر داشته باشید که معمولا چند نفر به طور همزمان تلویزیون تماشا می‌کنید و اینکه تلویزیون را در چه مکانی می‌خواهید قرار دهید. سپس بزرگترین سایز را متناسب با فضا و بودجه مورد نظر انتخاب کنید. امروزه سایزهای 55 و 65 پرفروشترین سایزهای تلویزیون می باشند.

 

 

اندازه صفحه نیز به میزان نزدیک بودن شما به تلویزیون بستگی دارد. در واقع ، اگر می توانید پیکسل های صفحه را به صورت جداگانه ببینید ، فاصله تلویزیون به شما بسیار نزدیک و نامناسب می باشد. برای تعیین فاصله باید به کیفیت صفحه نمایش توجه کنید. برای تلویزیون های Full HD باید فاصله شما با تلویزیون سه برابر اندازه ارتفاع تلویزیون و در تلویزیون های 4K در حدود 1.5 برابر ارتفاع تلویزیون، باشد.
میتوانید از راهنمای دقیق تر برای محاسبه اندازه مناسب صفحه تلویزیون بر اساس ابعاد اتاق و همچنین وضوح تلویزیون استفاده نمایید.
هیچ راهنمای خرید تلویزیون ، هر چقدر هم که دقیق باشد ، نمی تواند جایگزین تجربه و قضاوت شما شود. اگر فرصتی دارید ، به یک فروشگاه بروید (و حتی خانواده خود را همراه ببرید) و به تلویزیون ها نگاه کنید. ممکن است حتی وقتی به تلویزیون های 4K از فاصله مناسب هم نگاه کنید باز هم دلتان وضوح بیشتری بخواهد. پس فقط به راهنمای خرید توجه نکنید و تلویزیون ها را از نزدیک نیز بررسی کنید.
حتما در نظر داشته باشید که تلویزیون را برای چه مکانی میخواهید، اکثر راهنماهای خرید تلویزیون برای استفاده از ان در سالن نشیمن می باشد. ممکن است شما تلویزیون را برای اتاق خواب و یا آشپزخانه بخواهید که باید سایز های کوچک تر را در نظر بگیرید، و یا اگر برای محیط های بیرون از خانه بخواهید حتما باید از تلویزیون هایی استفاده کنید که برای محیط های بیرون ساخته شده اند.برای تلویزیون های محیط بیرون میتوانید به مقاله های SunBriteTV Veranda Outdoor TV review و Samsung Terrace outdoor TV مراجعه نمایید.

درنهایت با توجه به فاصله نشستن خود از تلویزیون و سایز و رزولوشن مورد نیاز خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما خرید تلویزیون 55 اینج با کیفیت 4K می باشد ، حتی اگر فضای شما کوچک میباشد. کیفیت تلویزیون های 4K به گونه ای میباشد که کمترین آسیب را به چشم شما میزند.

پیشنهاد ما برای شما خواندن مقاله بهترین تلویزیون ها- تلویزیون های دارای بالاترین امتیاز و مناسب برای هر بودجه می‌باشد.

 

رزولوشن تصویر: FHD،4K و یا 8K

رزولوشن و یا وضوح تصویر نشان دهنده تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر روی صفحه نمایش می باشد ، که بر اساس ردیف های افقی و ستون های عمودی توصیف شده است. پیکسل های بیشتر نشان دهنده تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر می شود .

 

 

هیچ راهنمای خرید تلویزیون بدون بحث در مورد وضوح کامل نخواهد بود. سالهاست که رزولوشن 1080X1920 ، که Full HD نیز نامیده می شود ، استاندارد بوده و همچنان رایج ترین رزولوشن در تلویزیون های سراسر جهان است. با این حال ، تولیدکنندگان تلویزیون به سرعت در حال تغییر به سمت مجموعه های Ultra HD یا همان 4K هستند. تعداد پیکسل های تلویزیون های 4K حدود 4 برابر بیشتر از Full HD میباشد. تعدادیکسل های بیشتر باعث می شود تا شما بتوانید جزئیات بیشتری را در تصویر داشته باشید.
بزرگترین مزیت تلویزیونهای 4K نسبت به Full HD این است که کوچکترین تصائیر دارای بالاترین جزئیات می باشند. به طور کلی ، تصاویر4K نسبت به تلویزیونهای Full HD دارای جزئیات واضح تر و رنگ های طبیعی تر می باشد که بیشتر به واقعیت نزدیک می‌باشند. یکی دیگر از مزایای این تلویزیون ها این است که شما می توانید از فاصله نزدیک به تلویزیون نیز به راحتی تمامی جزئیات را ببینید و کمترین آسیب را به چشمان شما وارد می کند.

ویدیوی 4K دارای کیفیت بی نظیری می باشند که هر بیننده ای را جذب خود می کند. در چند سال اخیر که تلویزیون های 4K توسط کمپانی های ساخت تلویزیون ارائه میشد، هنوز محتواهای 4K وجود نداشت و دسترسی به ان ها بسیار دشوار بود اما امروزه محتواهای 4K زیاد شده اند و دسترسی به آنها برای عموم راحت شده است . چندین سرویس پخش کننده مانند Netflix ، Amazon Video و حتی YouTube با ارائه محتوای 4K ، باعث شده اند تا افراد بتوانند فیلم ها و برنامه های متفاوتی را با کیفیت بالا ببینند. در حالی که دیسک های Blu-ray با کیفیت فوق العاده Ultra HD در حال رایج شدن هستند ، اما هنوز هم تعداد آن ها کمتر از Full HD می باشند. Live TV هنوز به طور کامل از رزولوشن 4K استقبال نکرده است ، اما DirectTV ، Dish Network و Comcast Xfinity همه فیلم های 4K را ارائه داده اند. اگرچه نمایش‌گرهای Ultra HD می توانند محتوای Full HD موجود را به کیفیت 4K ارتقا دهند ، اما قطعا نمیتوانند وضوح تصویر Ultra HD را ایجاد کنند.

ممکن است در سال 2020 تلویزیون های 4K را با استاندارد جدید پخش ATSC 3.0 broadcast standard ( که به انها نسل جدید تلویزیونNextGen TV می گویند) داشته باشیم. این استاندارد جدید پخش ممکن است در سال 2020 در چندین شهر در سراسر ایالت متحده آمریکا آغاز شود که سیگنال بهتر، تصویر بهتر و دقیق تر و ویژگی های هوشمند با اتصال اینترنت را ایجاد می‌کند.
در سال 2020 اولین تلویزیون های 8K با قیمت مناسب به بازار عرضه شدند که تعداد بیشتری از آنها برای تعطیلات کریسمس در نظر گرفته شده است. این نمایشگرها دارای 4 برابر رزولوشن نسبت به تلویزیون های 4K هستند و یک جهش بزرگ رو به جلو در کیفیت تصویر دارند ، اما یافتن محتوا برای استفاده کامل از این وضوح بالاتر بسیار محدود است. که ما در حال حاضر توصیه می کنیم که تلویزیون های 4K را خریداری کنید. اولین کنسول های بازی 8K در اواخر سال 2020 برای استفاده عموم عرضه می شوند.

جمع بندی: تلویزیون های Ultra HD که 4K نیز نامیده می شوند، امروزه پرفروش‌ترین و استانداردترین تلویزیون ها برای خرید می باشند . شما براحتی می توانید به محتواهای 4K دسترسی پیدا کنید. قطعا تلویزیون های 8K دارای کیفیت بهترین میباشند اما هنوز محتواهای 8K وجود ندارند و قیمت این تلویزیون ها بسیار بالا می باشند.

 

 

HDR: High Dynamic Range

HDR یک ویژگی جدید در تلویزیون های Ultra HD یا همان 4K میباشد که مخفف High Dynamic Range می باشد. این ویژگی قابلیت ارائه رنگ‌ های بیشتر، سطح کنتراست بیشتر و روشنایی بیشتری را در تصویر ارائه میدهد.

 

 

استاندارد پایه برای High Dynamic Range، HDR10 می‌باشد که اولین بار توسط گروه تجاری UHD Alliance تنظیم شده است.ده ها شرکت از این مشخصات اولیه سازگار با HDR پشتیبانی می‌کنند. شما در محصولات اکثر سازنده ها HDR10 و یا Ultra HD Premium را مشاهده می کنید.
Dolby Vision نسخه پرتقاضا و پرطرفدار HDR میباشد که توسط افرادی که سیستم کاهش نویز Dolby و صدای فراگیر محیطی را ایجاد کرده اند، ارائه شده است. Dolby Vision دارای معیارهای بسیار دقیق تر می باشد که با تست های مختلف این قضیه اثبات شده است. Dolby vision این صنعت را به عنوان یک فرمت اختصاصی HDR رهبری می‌کند.
تمامی دستگاه هایی که دارای HDR میباشند با HDR10 سازگار می باشند. اما Dolby Vision در دستگاه هایی وجود دارند که هم استانداردهای فنی Dolby را داشته باشند و هم هزینه های صدور مجوز این استاندارد را پرداخت کرده باشند. با این وجود ، Dolby Vision به سرعت به استاندارد صنعت محتوای HDR تبدیل شده است و می توان آن را در مدل های برتر از اکثر برندها (از جمله LG ، Sony ، TCL و Vizio) یافت.
سامسونگ فرمت HDR پیشرفته خود را با نام HDR10+ برای همه تلویزیون های هوشمند خود معرفی کرده است. (بله ، نامگذاری سامسونگ در اکثر مواغع باعث پیچیده شدن همه چیز می شود.) گرچه فرمت HDR10+ تجربه تماشای بسیار خوبی را ارائه می دهد ، اما HDR10+ دارای محتواهای کمتر در Amazon Prime Video و حتیBlu-ray UHD می باشد. حتی بسیاری از پخش کننده های Blu-ray UHD به هیچ وجه از HDR10+ پشتیبانی نمی کنند ، بنابراین اگر بخواهید کاملاً از فرم HDR اختصاصی سامسونگ استفاده کنید ، گزینه های شما بسیار محدود است.
Technicolor و IMAX نیز استانداردهای اختصاصی خود را به ترتیب به نام Technicolor Advanced HDR و IMAX Enhanced به بازار آورده اند. هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا هر یک از این قالب های جدید تأثیر زیادی در بازار خواهد داشت یا خیر.
فیلم های کمی در فرمتDisc 4K Blu-ray وجود دارد و تعداد برنامه های HDR که از طریق سرویس های پخش کننده فیلم و سریال مانند Amazon Prime و Netflix در دسترس است در حال افزایش می باشند. برخی از دستگاه های پخش کننده 4K Blu-ray جدید قرار است که برای کار با دیسک های قابل ارتقا باشند ، اما قبل از خرید آن را بررسی کنید. در نهایت ، کابل و ماهواره شکل HDR مخصوص به خود به نام Hybrid-Log Gamma (HLG) را دارا می‌باشند.

جمع بندی: فقط برای اینکه یک دستگاه از HDR پشتیبانی می کند آن را خریداری نکنید. برای اینکه هنوز این استاندارد به طور کامل کاربردی نشده است. اما اگر می خواهید یک دستگاه دارای HDR را خریداری کنید حتما دستگاهی را انتخاب کنید که از Dolby Vision پشتیبانی کند ، به نظر میرسد این استاندارد پیشرفت قابل توجهی را دارا می‌باشد.

 

فرکانس تصویر

نرخ تازه سازی(Refresh Rate) یا همان فرکانس تصویر که دارای واحد هرتز می باشد، به این معناست که چند بار در ثانیه یک تصویر در صفحه Refresh می شود. نرخ Refresh استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال در صحنه هایی که حرکت سریع دارند، مانند بازی فوتبال، فیلم های اکشن و یا مستندهای ورزشی ، نرخ 60 هرتز می تواند باعث تار شدن تصویر و یا جاماندگی تصویر شود . بنابراین ، برای ایجاد یک تصویر بدون نویز و تاری ، تولیدکنندگان فرکانس تصویر را دو برابر کرده و به 120 هرتز (و در بعضی موارد به 240 هرتز) می رسانند.
ممکن است در برخی از محتواهای ویدئویی تعداد تصاویر در هر ثانیه زیاد نیاشد، تلویزیون ها به طرق مختلف نرخ تازه سازی را کنترل می کنند. یک روش این است که یک تصویر مشکی را بین تصاویر اصلی قرار میدهد که باعث می‌شود که بیننده یک تصویر تیره را تیره تر ببیند و نویزها و تاری ها را نبیند. تکنیک دیگر تولید و قرار دادن تصاویر جدید است که حالت حرکتی را در بین دوتصویر قرار می‌دهد تا حرکت را واقعی تر نشان دهد که در نهایت این روش ها بستگی به نحوه پردازش ویدئو دارد.

برخی از مدل های جدید از پشتیبانی از نرخ بالای فریم (HFR) صحبت می کنند ، به این معنی که هم سرعت تازه سازی بیشتری دارند و هم پشتیبانی محتوایی با نرخ فریم بالاتر از 60 هرتز. HFR هم برای فیلم ها و هم برای پخش های زنده تهیه می شود و HFR مخصوصاً برای ورزش های زنده بسیار مناسب می‌باشد.
گیمرها افرادی هستند که بیشتر از بقیه علاقه مند به محصولات با نرخ های بالای تصویر هستند. اگر فقط میخواهید از کنسول های بازی استفاده نمایید نرخ 60 هرتز برای شما خوب است. حتی بهترین تلویزیون های 4k مخصوص بازی هم نرخ های زیر 20 هرتز را تولید می کنند.
مراقب اصطلاحاتی مانند “نرخ تازه سازی موثر” باشید ، به این معنی که نرخ فریم واقعی نیمی از نرخ اعلام شده است (به عنوان مثال ، “نرخ تازه سازی موثر 120 هرتز” در واقع یک نرخ تازه سازی 60 هرتز است). همه کارهای دیگر همانطور که قبلا توضیح داده ایم با پردازش ویدئو انجام می شود ، نه تازه سازی صفحه.
جمع بندی: اگر فقط یک تلویزیون برای متصل کردن به کنسول بازی میخواهید ، دستگاهی با نرخ تازه سازی 60 هرتز برای شما کافیست. اما برای دیدن فیلمها، مسابقات ورزشی و یا مستندها بهتر است تلویزیون هایی بانرخ 120 هرتز را خریداری نمایید.

 

HDMI و اتصالات

یکی از ویژگی هایی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید تعداد پورت های HDMI می‌باشد. تولید کنندگان برای کاهش هزینه های خود ممکن است تعداد پورت های HDMI کمتری را در پشت تلویزیون قرار دهند. این درگاه ها می توانند برای اتصال سیستم های صوتی مانند ساندبارها و یا برای اتصال کنسول بازی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

TTL Guide-HDMI Port

 

اگر شما تصمیم دارید تا به تلویزیون خود محتواهای 4K UHD را متصل کنید حتما توجه داشته باشید تا تلویزیون دارای پورت HDMI 2.0 باشد. در حال حاضر اکثر تلویزیون های موجود در بازار دارای یک پورت HDCP 2.2( محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) هستند که می تواند از کپی محتواهای 4K UHD پشتیبانی کند.
فرمت جدیدتر HDMI 2.1 در ماه های اخیر در تلویزیون ها شروع به تولید کرده است ، و گرچه بیشترین مزایای استاندارد جدید در ارائه محتوای 8K دیده می شود ، هنوز موارد خوبی وجود دارد که به مجموعه های 4K می آیند. بزرگترین پیشرفت پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) است ، که همان نوع مطابقت نرخ فریم را در فناوری های G-Sync Nvidia و FreeSync AMD ارائه می دهد. با تطبیق نرخ تازه سازی تلویزیون با نرخ فریم منبع محتوا، کارت گرافیک داخل کنسول بازی یا کامپیوتر عملکرد روان تری خواهید داشت. همچنین نرخ فریم بالاتر و کنتراست بیشتری(HDR بالاتری) را برای را برای فیلم 4K اضافه می کند که امکان تنظیم برای کنترل دقیق تر نور پس زمینه فراهم می کند.
هم اکنون ما شاهد قابلیت HDMI 2.1 هستیم که در چند مدل ظاهر می شود ، مانند نمونه مورد بررسی LG CX OLED ، که از استاندارد سریع تر برای هر چهار درگاه HDMI خود استفاده می کند. و HDMI 2.1 که در مدل های بیشتری از برندهای LG ، سامسونگ ، سونی ، TCL ، Vizio ، Philips و Hisense وجود دارد. این راهنمای خرید تلویزیون را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید HDMI 2.1 چگونه می تواند برای شما مفید باشد.
جمع بندی: برای خرید سعی کنید تلویزیون هایی را انتخاب کنید که حداقل دارای 4 پورت HDMI باشند و اگر می‌توانید آن هایی را انتخاب کنید که فرمت جدیدتر آن یعنی 2HDMI .1 را داشته باشند.

 

انواع صفحه نمایش LCD، LED LCD و OLED

جدا از تلویزیون های پروژکشن ، به طور کلی دو نوع صفحه نمایش در بازار وجود دارد LCD و OLED . اگر درآمد بالایی نداشته باشید معمولا تلویزیون‌های LCD را خریداری می نمایید.

تلویزیون های LCD و LED:

امروزه اکثر تلویزیون های موجود در بازارLED LCD می‌باشند. تلویزیون‌های LCD دارای صفحه نمایش LCD می‌باشند که روشنایی آن‌ها با لامپ‌های فلورسنت می‌باشد، این تلویزیون ها دارای ضخامت بیشتری می‌باشند. نسل جدید تر همان تلویزیون‌های LCD LED میباشند که در بازار به LED معروف می‌باشند. تلویزیون‌های LED با رزولوشن تصویر Full HD و یا UHD همان تلویزیون های LCD هستند که برای روشنایی صفحه از دیودهای ساطع کننده نور (LED) استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند. بسیاری از این تلویزیون ها می توانند قسمت های خاصی از صفحه را به صورت پویا روشن کرده و قسمت های دیگر را کم نور کنند تا ترکیبی از مناطق تاریک و تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند که به آنها Active dimming و Local dimming می‌گویند.
اکثر تلویزیون‌های LED LCD دارای لامپ‌های LED در کناره های صفحه می‌باشند که به Edge LED معروف می‌باشند. این مدل ها از Active dimming پشتیبانی می‌کنند. که برای این نیاز به تغییرات دیجیتال لامپ‌های LED کناره های صفحه می‌باشد.
در تلویزیون های سطح بالاتر به جای استفاده از Edge LED از Full-Array LED استفاده می‌کنند. در این چیدمان لامپ‌های LED یا همان دیودهای ساطع کننده نور در پشت صفحه ، به صورت شبکه‌ای در پشت تصویر وجود دارند که می توانند به صورت جداگانه روشن یا تاریک شوند. این چیدمان نورهای پس زمینه را دقیق تر می کند و اجازه می دهد تا یک تصویر با جزئیات بیشتر و کنتراست بالاتری ارائه شود. نور پس زمینه Full-array فقط به مدل های سطح بالای هر برند اختصاص دشت ، اما با توجه به اینکه برندها در سال‌های اخیر تلویزیون‌های Ultra HD بیشتری با قیمت پایین تری را تولید می‌کنند ، این ویژگی در مجموعه هایی با قیمت متوسط نیز وجود دارد.
یکی دیگر از فناوری های LCD ، نقاط کوانتومی یا Quantum dot نامیده می شود که در بازار بهQLED معروف هستند، آنها را می توان در برندهایی مانند سامسونگ و TCL یافت. با توجه به قابلیت HDR برای تولید طیف وسیع تری از رنگ ها و روشنایی بیشتر ، رایج شده‌اند. صفحه نمایش‌هایی که از نقاط کوانتومی استفاده می کند اساساً دارای لایه دیگری یا “rails” با نقاط مختلف نانوکریستال است که با برخورد نور پس زمینه LED به آنها متفاوت می شود. نتیجه این امر طیف وسیع تری از رنگ و افزایش روشنایی است.
توجه داشته باشید که اکثر فروشندگان در بازار برای فروش بیشتر از کلماتی استفاده می کنند که به طور دقیق معنی آن را نمیدانند و یا برای اینکه خریداران از کلمات مخصوص این بازار سررشته ندارند توضیحات اشتباه و گمراه کننده‌ای را ارائه میدهند.تلویزیون QLED را فقط می توانید در برخی برندها از جمله سامسونگ در بازار پیدا کنید. بعضی از فروشندگان آن‌ها را به اسم OLED ها به خریداران معرفی میکنند. OLED ها تلویزیون های بسیار با کیفیت و متفاوت از LCD و QLED ها می‌باشند که بسیار گران هستند. QLED ها تلویزیونهای LCD کوانتومی-نقطه ای با نور پس زمینه LED هستند پس آنها را با OLED اشتباه نگیرید. نمایشگرهای نقطه کوانتومی هنوز نمی توانند با سطح واقعی OLED مطابقت داشته باشند ، با تلاش تولیدکنندگان برای بهبود فناوری ، این فاصله کم می شود. برای داشتن یک حد متوسط مقرون به صرفه بین LCD اصلی و نمایشگرهای گران قیمت OLED ، پیشرفت نقطه کوانتومی یک راه هوشمندانه است.

تلویزیون های OLED :

تلویزیون های OLED دارای بالاترین کیفیت در بین تلویزیون های موجود در بازار می‌باشند. در این پنل ها از دیودهای اورگانیک ساتع کننده نور استفاده شده است. در این پنل هر پیکسل خودش نور خود را تامین می کند. از این رو این پنل ها نیاز به منبع نور جداگانه ندارند که باعث می شود ضخامت پنل به طور چشمگیری کاهش یابد. هر پیکسل می تواند به راحتی خاموش و روشن شود به همین علت می توان رنگ مشکی عمیق و همین طور روشنایی بالایی را داشته باشید.

 

TTL Guide-OLED

 

تکنولوژی تولید پنل‌های OLED متعلق به شرکت LG می‌باشد. بعد از این کمپانی سونی تلویزیون های OLED خود را به بازار ارائه کرد و قرار است برندهای Vizio و Philips هم به زودی تلویزیون های OLED را نیز روانه بازار کنند.
تکنولوژی های برتر را همیشه در رزولوشن های 4K، UHD و بالاتر می بینیم. برترین تلویزیون هایی که دارای پنل OLED میباشد تلویزیون Z9 8K OLED شرکت LG می‌باشد که در سایز های 55، 65 و 75 ارائه داده است. این تلویزیون در محدوده قیمتی بسیار بالایی می‌باشد. اما در سال های اخیر تلویزیون های ارزان قیمت OLED را نیز می توان پیدا کرد. که 55 اینچ قیمتی کمتر از 2000$ و 65 اینچ قیمتی بین 2000$ تا 3000$ دلار دارند. کمپانی سونی در بین برندهای تولیدکننده تلویزیون به داشتن قیمت های بالا معروف است، تلویزیون A8H سونی که از سری تلویزیون های سری 2020 سونی می‌باشد دارای پنل OLED می‌باشد که 55 اینچ آن در حدود 2299 و 65 اینچ آن قیمتی در حدود 3099 دلار دارد.
برای کسب اطلاع بیشتر در مورد تفاوت های تلویزیون های OLED و QLED مقاله QLED vs. OLED را بخوانید.

 

رزولوشن 8K :

رزولوشن تصویر 4K نسبت به Full HD بسیار بهتر است و ددین تصاویر 4K شما را شگفت زده می کند ، دیدن تصاویر با رزولوشن 8K بی نظیر است . دیدن جزئیات تصویر با 7680*4320 پیکسل قطعا شما را متحیر می‌کند. اما هر راهنمای خرید تلویزیون ارزشمندی باید بگوید که هنوز ارزش ندارد تا تلویزیون های 8K را خریداری نمایدد زیرا هنوز محتواهایی با این کیفیت به طور گسترده وجود ندارد. هرچند این تلویزیون ها دارای ویژگی هایی هستند که بتوانند تصاویر با کیفیت پایین تر را به صورت مجازی ارتقا بدهند ولی قطعا شما از آن ها رزولوشن واضحی را دریافت نمیکنید. پس برای خرید تلویزیون های 8K فعلا دست نگه دارید.

 

TTL Guide-8K

 

سازندگان تلویزیون شرط بندی بزرگی روی نمایشگرهای 8K دارند و شکی نیست که این مورد به مهمترین بحث در تولید تلویزیون ها می‌باشد. اما همه این جزئیات چشم نواز هنوز یک عنصر اساسی را از دست داده اند: محتوا. هیچ فیلم 8K برای خرید در دسترس نیست و حتی محتواهای 4K نیز به راحتی در سترس همه افراد نیست.
تاکنون شرکت ها امیدوارند که با ارتقای تصاویر با سیستم هایی که مجهز به هوش مصنوعی ، همه چیز را به اندازه کافی خوب جلوه دهد و تصاویری که دارای رزولوشن کمتر از 4K هستن را در حد 4K ارتقا دهند تا قیمت هایی را که بیش از قیمت مجموعه های برتر 4K هستند را توجیه کنند. مدل های 8K موجود در بازار نسبت به کیفیت 4K بسیارگران ترند . تلویزیون های سایز بزرگ 8K وقتی برای اولین بار روانه بازار میشوند نیز قیمت بسیار بالایی دارند به طور مثال تلویزیون LG Z9 8K OLED که 88 اینچی می باشد دارای قیمتی در حدود 29999$ می‌باشد اما در سامسونگ نیز می توانید تلویزیون 65 اینچی مدل Q900TS را با قیمت 4499$ خریداری کنید که تفاوت زیادی با تلویزیون های 4K ندارد.
جمع بندی: می توانید تلویزیون های گران قیمت 8K را به پذیرندگان اولیه بسپارید. تا زمانی که محتوا در دسترس نباشد ، فقط هزینه زیادی را برای ویدیوی 4K ارتقا یافته پرداخت خواهید کرد.

 

تلویزیون های هوشمند:

با توجه به زندگی دیجیتال و هوشمند امروزی، تولیدکنندگان تلویزیون سعی دارند تا تلویزیون های هوشمند را به بازار ارائه کنند. تعداد بیشتری از مجموعه ها با Wi-Fi داخلی برای اتصال سرویس های مبتنی بر اینترنت مانند Netflix برای پخش مستقیم فیلم ها یا اجرای برنامه هایی برای تماشای برنامه های خاص ، تماشای فیلم های درخواستی ، بازی یا حتی ارسال پیام در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ارائه می شوند. در مدل‌های پیشرفته حتی می توانید محتوای دلخواه خود را از طریق وب سایت ها جستجو کنید و آنها را از تلویزیون خود پخش نمایید.

 

TTL Guide-Smart TV

 

رابط های کاربری تلویزیون‌های برند‌های مختلف در سال‌های اخیر در حال بهتر شدن هستند. Vizio ، LG ( سیستم عامل Web OS) و اکنون سامسونگ ( سیستم عامل Tizen) از یک نوار ابزار مفید در پایین صفحه استفاده می کنند. Roku رابط بصری مشهور خود را در تلویزیون های ارزان قیمت مانند Hisense ، TCL و سایر مارک های ارزان ارائه می دهد. گوگل پلتفرم Android TV خود را در اختیار شرکت هایی مانند سونی و وستینگهاوس و اخیرا در برندهای بیشتری قرار می دهد و آمازون با تلویزیون های Amazon Fire Edition از توشیبا و Insignia (بهترین تلوزیون برای خرید) درگیر شده است. در حالی که اکثر تلویزیون های هوشمند دارای سرویس های اصلی مانند Pandora ، Hulu و Netflix هستند ، بررسی کنید که تلویزیون خریداری شده گزینه های مورد نظر شما را داشته باشد. راهنمای ما برای سوالات رایج در مورد تلویزیون های هوشمند و مقایسه سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند میتواند به شما برای خرید تلویزیون هوشمند کمک کند.

اپلیکیشن‌های پخش فیلم ، سریال و برنامه های نمایشی مانند Netflix، Hulu ، youtube و سرویس‌های آمازون روی اکثر تلویزیون‌های هوشمند نصب میشوند و یا به طور پیش فرض وجود دارند. مزیت پخش محتوا از این برنامه‌ها اینست که به راحتی می توانید محتواهای 4K HDR را ببینید و می توانید Blu-ray ها را با فرمت مورد نظر خود پیدا کنید و آن ها را پخش نمایید. تنها مسئله‌ای که اینجا وجود دارد اینست که آیا سرعت و پهنای باند اینترنت به شما اجازه پخش این فیلم ها را به راحتی میدهد یا خیر.

اما همه تلویزیون های هوشمند از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و در ارائه سیستم عامل‌ها بسیار متفاوت عمل می‌کنند. بسیاری از مارک های مقرون به صرفه بدون نام بردن از بستر واقعی مورد استفاده خود ، تلویزیون هوشمند را ارائه می دهند. در این موارد انتظار دارید که با محدودیت هایی روبرو شوید. تلویزیون‌هایی که دارای سیستم عامل هایی با برندهای تجاری متفرقه هستند، مصرف کنندگان را به دردسر میاندازند. شما در این تلویزیون ها با محدودیت انتخاب برنامه کاربردی مواجه میشوید، همچنین عملکرد این سیستم ها بسیار پایین است و دارای حفره هایی در سیستم امنیتی میباشند.

در گذشته شما می توانستید یک تلویزیون ارزان قیمت “گنگ” خریداری کنید و آن را با دستگاه پخش مانند Roku Streaming Stick که قیمتی در حدود 50 دلار داشت، هوشمند کنید. اما امروزه تهیه تلویزیونی که هوشمند نباشد کار سختی است ، حتی اگر به دنبال یک مدل ارزان قیمت باشید.اگر شما دارای تلویزیون غیر هوشمند هستید می توانید در بازار دستگاه هایی را پیدا کنید تا بتوانید آن را به تلویزیون متصل نموده و مزایای هوشمند آن استفاده نماید. در راهنمای ما برای تلویزیون های هوشمند درباره عملکردها و ویژگی ها بیشتر بدانید.

جمع بندی: قابلیت هوشمند بودن اکنون یک ویژگی استاندارد برای تلویزیون‌ها می‌باشد. تلویزیونی را انتخاب کنید که حتما هوشمند باشد تا بتوانید از مزایای فوق العاده آن بهره‌مند شوید.

 

آیا میدانید هوشمندترین تلویزیون را چه‌کسی میسازد؟

بازی کردن را فراموش نکنید.

با اینکه بیشتر افراد وقتی می‌خواهند تلویزیون خریداری کنند به ویژگی‌هایی توجه می‌کنند که بتوانند فیلم ها و نمایش ها را بالاترین کیفیت تصویر و صدا ببینند. اما امروزه کنسول های بازی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است . به همین علت تولیدکنندگان تلویزیون‌هایی تولید می‌کنند که به راحتی بتوانید کنسول خود را به آن متصل نمایید. یک تلویزیون مخصوص بازی فقط یک تصویر و صدای عالی نخواهد داشت. شما همچنین باید گزینه های اتصال ، ویژگی های بازی و پاسخگویی کلی تلویزیون را در نظر بگیرید.
در طول این مقاله به شما گفته شد ات تلویزیونی را انتخاب کنید که دارای پورت های HDMI بیشتری باشد تا به راحتی بتوانید دستگاه های مختلفی از جمله کنسول بازی خود را درکنار دستگاه های دیگر مانند پخش کننده بلوری را به آن متصل نمایید.
HDMI 2.1 هنوز برای سازندگان تلویزیون پورت جدیدی است، اگر می خواهید تلویزیون خود را به کنسل بازی متصل نمایید حتما توجه داشته باشید که دارای این پورت باشد. HDMI 2.1 دارای ویژگی هایی است که برای بازی کردن بسیار کاربردی می باشند، مانند Auto-Low Latency Mode (ALLM) که به محض روشن شدن کنسول بازی، تلویزیون به حالت بازی میرود. همچنین این پورت دارای Variable Refresh Rate (VRR) میباش که به آن نرخ تازه سازی متغیر می‌گویند، که باعث می شود نرخ تازه سازی تصویر فریم به فریم تغییر کن که می تواند تصویری بدون نویز و تاری را به شما بدهد.
اخبار اخیر تمرکز بیشتری بر روی تلویزیون ها برای بازی دارند ، به طوری که سونی اعلام کرد دو تلویزیون “Ready-for-PS5” و TCL اولین تلویزیون را با حالت بازی که دارای گواهی THX می‌باشد، را ارائه می‌دهند.
برای دیدن دقیق تلویزیون های مناسب کنسول‌های بازی ، مقاله بهترین تلویزیون های مخصوص بازی 2020 را بررسی کنید و اگر منتظر کنسول های جدید امسال هستید ، نگاهی به مقاله چه تلویزیونی برای PS5 و Xbox Series X نیاز دارم؟ بیاندازید.

 

نسبت کنتراست : اعداد غیرقابل اعتماد:

نسبت کنتراست دامنه سطح روشنایی یک مجموعه را نشان می دهد. نسبت های کنتراست بهتر سایه ها و رنگ های ظریف تر و در نتیجه جزئیات بهتر را نشان می دهد. با این حال ، روش اندازه گیری چنین نسبتهایی توسط تولید کنندگان بسیار متفاوت است. اگر فروشنده ای از این نسبت به عنوان نقطه قوت محصول استفاده می کند ، باید از جای دیگری خرید کنید.

ما هم برای پیدا کردن این نسبت از روش هایی متفاوتی استفاده میکنیم. برای بررسی این نسبت بهتر است خودتان ببینید که در تصویرها تیره چه قدر جزئیات سایه تصویر را میبینید. به طور مثال می توانید سایه های تصاویر را در فیلم هری پاتر ببینید. برای تصمیم گیری برای خرید تلویزیون بهتر است میزان روشنایی، وضوح تصویرو تنظیمات تصاویر را ببینید. برای این کار حتما تلویزیون را در حالت فیلم و یا سینما قرار دهید.
بهترین تلویزیون ها دارای رنگ مشکی بسیار عمیق هستند. تلویزیون های ارزان قیمت حتی رنگهای مشکی را تقریبا خاکستری نشان میدهند. به این رنگهای خاکستری ” سطح ارتقایافته مشکی” میگویند. در تلویزیون های LCD این رنگهای خاکستری بیشتر به چشم می‌آیند و دارای کیفیت کمتری هستند.
جمع بندی: شما میتوانید نسبت کنتراست که تولیدکنندگان ارائه می‌دهند را نادیده بگیرید و بیشتر دنبال رنگ مشکی عمیق ، سایه کمتر در تصاویر و وضوح تصویر بهتر باشید.

 

صدا ، یک ساندبار داشته باشید:

حتی بهترین و گرانترین تلویزیون های HD دارای پاشنه آشیل هستند: صدای ضعیف. این نتیجه طراحی پیچیده صفحه های تخت است ، به علت نازک بودن این تلویزیون‌ها فضای کافی برای بلندگوهای بزرگ که صدای رسا و غنی تولید می کنند وجود ندارد. بنابراین ، شما سه گزینه دارید: از هدفون استفاده کنید (که می تواند شما را غیر اجتماعی جلوه دهد) ، خرید یک سیستم صوتی فراگیر مانند سینماخانگی (که می تواند برای راه اندازی دردسر ایجاد کند و به علت تعداد اسپیکرهای زیاد و سیم‌ها باعث ایجاد بی نظمی شود) یا یک ساندبار Sound bar تهیه کنید.

 

TTL Guide-Sound bar

 

ساندبارها سیستم های صوتی هستند که به علت نوع چیدمان مدرن منازل و صدای با کیفیت، این محصولات در چند سال اخیر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. این محصولات جایگزینی برای سینمای خانگی می باشند که فضای زیادی را اشغال میکرده اند. ساندبارها معمولا دارای یک اسپیکر خطی و یک ساب ووفر هستن. بهترین ساندبارها خطی میباشند و به راحتی می‌توانید آن ها روی دیوار و زیر تلویزیون نصب کنید.و یا اگر تلویزیون خود را روی میز میگذارید ، می توانید آن را در جلوی تلویزیون قراردهید. این سیستم های صوتی علاوه بر سایز کوچک دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و درای صدای بسیار قوی می‌باشند.
برخی از تلویزیون ها و ساندبارها از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند ، یک استاندارد صوتی جدیدتر از Dolby برای تجربه شنیدن صدا با جزئیات بالاتر و کامل تر است. در حالی که می توانید جلوه Atmos را با استفاده از بلندگوهای سقفی دریافت کنید ، بسیاری از ساندبارها دارای پردازش صوتی Atmos و بلندگوهای هستند که صدا را به سمت بالا پخش می‌کنند تا صدایی واقعی تر ایجاد کنند که نیازی به قرارگیری بلندگوهای چندگانه با 5.1 یا 7.1 نداشته باشید.
تقریباً همه تلویزیون‌ها حداقل دارای یک پورت HDMI با قابلیت Audio Return Channel (ARC) هستند. این ویژگی استاندارد HDMI به شما امکان می دهد از HDMI به عنوان ورودی و خروجی صدا استفاده کنید .. این اتصال ARC به این معنی است که صدای عالی برای همه دستگاه های خود دریافت می کنید ، بدون اینکه به گیرنده خاصی نیاز داشته باشید.

گارانتی های تمدید شده: در هزینه های خود صرفه جویی کنید:
یکی از بزرگترین درآمدزایی فروشگاه های لوازم الکترونیکی ، تمدید گارانتی می‌باشد. چرا؟ زیرا به خصوص برای مجموعه LCD صفحه تخت به ندرت مورد نیاز هستند. اکثر اجزای موجود در تلویزیون HD به طور چشمگیری انعطاف پذیر هستند. حتی LED هایی که برای روشن شدن تصویر استفاده می شوند در واقع ضد ضربه هستند.

 

به قیمت مناسب خرید کنید:

شما با پرداخت قیمت تمام شده ،جدیدترین ویژگی ها و بهترین قابلیت ها را خواهید داشت ، بسیاری از خریداران فکر می کنند تلویزیون های فعلی بسیار گران هستند. مدل های برتر می توانند به راحتی 2000 دلار باشند ، تلویزیون های بسیار زیادی وجود دارد که با وضوح 4K ، پشتیبانی از HDR و ویژگی های هوشمندی که توصیه می کنیم را می توانید با هزینه بسیار کمتر خریداری نمایید. یعنی همیشه نیاز نیست تا برای داشتن یک تصویر عالی هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید و بهترین مدل هر برندی را خرید کنید.
تقریباً همیشه فروش فوق العاده ای رقم می خورد و اگر کمی دقت کنید و هوشیاری به خرج دهید ، می توانید با خرید تلویزیون خوب هزاران دلار پس انداز کنید. ما نه تنها چگونگی یافتن بهترین معامله را به اشتراک می گذاریم ، بلکه بهترین معاملات ارزان تلویزیون را نیز برای کمک به پس انداز شما پیدا می کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *