سرویس آگهی
سرویس آگهی
soundbar-cover

سیستم های صوتی ساندبار Soundbar

ساندبار چیست؟

 

 

soundbar

 

ساندبارها سیستم های صوتی جدیدی هستن که در چندسال اخیر به محصولات صوتی مورد علاقه افراد تبدیل شده اند. این محصولات تقریبا جایگزین سینمای خانکی با تعداد اسپیکرهای زیاد شده است و برندهای مختلف از جمله Sony ، LG ، Samsung ، JBL ساندبارهای متفاوتی را تولید کرده اند. ساندبارها برای تقویت صدای تلویزیون‌ها تولید شده اند و به دلیل اینکه تعداد اسپیکرهای آنها کم می‌باشد، میتوانید آن را در هر فضایی استفاده کنید. ساندبارها اتاق نشیمن شما را تبدیل به محیطی برای غرق شدن در فیلم ها، نمایش ها و بازی ها با صدای جذاب و فراگیر می‌کنند.

سینماهای خانگی دارای قیمت بالا می‌باشند اما شما می توانید با قیمتی بسیار پایین تر، یک ساندبار با کیفیت صدایی بالا خریداری کنید. ساندبارها معمولا دارای یک اسپیکرخطی و یک ساب ووفر وایرلس برای تقویت صداهای ریز دارند. همچنین امکاناتی چون Wi-Fi و بلوتوث ، انتقال دیتا را به آنها بسیار آسان کرده است.

ساندبارها دارای قابلیت Surround Sound یا صدای فراگیر محیطی هستن. این قابلیت باعث می‌شود تا صدای محیطی فراگیرا را به صورت مجازی برای شما شبیه سازی کند. صدایی با کیفیت بالا را برای شما ایجاد می‌کند . شما صدا را از تمامی جهات می‌شنوید. ساندبارها دارای قابلیت صوتی هستند که می‌توانند صدا را شبیه استریو ، که صدای کانال‌ها را در سمت راست و چپ شما پخش کنند. برخی از آنها دارای صدای دالبی دیجیتال می‌باشند که میتوانند یک صدای گسترده و همه جانبه را با جزئیات بیشتر برای شما پخش کند.

برخی ساندبارها دارای جلوه های ویژه برای صدا هستند و شما میتوانید حالت صداهای مختلف مانند ورزشی، سینمایی و … را انتخاب کنید.

 

چگونه بهترین ساندبار را برای خود انتخاب کنیم؟

تعداد عوامل بسیاری را باید در خرید ساندبارها توجه کنید. اولین عاملی که افراد آن را در نظر میگیرند سایز ساندبارها می‌باشد. شما نیاز به یک ساندباری دارید که با تلویزیون و فضای شما مطابقت داشته باشد، همچنین باید به محیط زیبای خاصی بدهد و با چیدمان و دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

باید به اندازه اتاقی که در آن هستید توجه کنید، اگر فاصله شما از تلویزیون زیاد است، بهتر است ساندبارهایی را انتخاب کنید که دارای ساب ووفر باشند تا از باس آن بهره مند شوید.

برای اینکه چیدمان اسپیکرهای بهتر و مطابق سلیقه خود داشته باشید، بهتر است ساندباری را انتخاب کنید که اتصال اسپیکرخطی و ساب ووفر آن بی سیم باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این نوع ساندبارها گران‌تر می‌باشند.
پورت ها و اتصالات بسیار مهم هستند. تمامی ساندبارها دارای تعداد پورت های یکسانی نیستند. یکی از اتصالاتی که باید به آن توجه داشته باشید داشتن پورت HDMI است. شما برای داشتن ارتباط با تلویزیون و کنسول بازی احتیاج به این پورت دارید. پس هرچه تعداد پورت های HDMI بیشتر باشد، شما میتوانید دستگاه های بیشتری را به آن متصل کنید.
اتصالات بی سیم برای راحتی کار با ساندبارها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. داشتن بلوتوث و وای فای باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی موزیک های دلخواه خود را از تلفن هوشمند خود به ساندبار منتقل کنید و آنها را باصدای پرقدرت ساندبار گوش دهید.

 

در هنگام خرید چه مواردی را چک کنیم؟

در هنگام خرید برای ارزیابی کیفیت کلی صدا حتما محتواهایی مانند موزیک و فیلم را از طریق ساندبار پخش نمایید تا متوجه شوید که آیا صدای مورد علاقه خود را میشنوید.

برخی از کمپانی های سازنده ساندبار دارای نرم افزارهایی هستند که می‌توانید آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید و از طریق آن تنظیمات ساندبار را کنترل کنید. این نرم افزارها را حتما چک کنید تا میزان سهولت کار با ساندبار و چگونگی تنظیمات را یاد بگیرید.

تعداد پورت ها و نوع آنها را بررسی کنید تا بتوانید تمام دستگاه هایی که در خانه دارید، مانند تلویزیون و کنسول بازی ، موبایل و یا تبلت خود را به آن متصل کنید.

میزان توان خروجی و کانال های صوتی آن را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که صدای آن کافیست و یا احتیاج به یک ساب ووفر دارد.

 

بهترین ساندبارهایی که در سال 2020 در جهان فروش رفته اند:

ساندبار JBL 3.1ch بهترین فروش را با قیمت 279 دلار داشته است. این ساندبار دارای یک اسپیکر خطی و یک ساب ووفر 10 اینچی می باشد .
ساندبار سونی مدل Sony HT-MT300/B جزو پرفروشترین سیستم های صوتی میباشد که دارای یک ساندبار خطی و یک ساب ووفر می باشد. دارای قیمت 349 دلار است و در آمازون جزو پرفروشترین ساندبارها می‌باشد.

ساندبار بعدی Bose solo 5 میباشد که دارای ساندبار خطی میباشد و با قیمت 249 دلار در آمازون به فروش میرسد.

ساندبار چهارم Bose Sound Tech 300 است که دارای یک ساندبار خطی است و با 699 دلار به بازار عرضه شده است ، این ساندبار دارای دالبی دیجیتال است و از DTS پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای بلوتوث، NFC و پورت HDMI می‌باشد.

در ایران ساندبارهای کمپانی های بزرگ مانند سونی، LG ، سامسونگ و JBL موجود می‌باشد که می توانید آن ها را از سایت های فروش آنلاین نیز خریداری کنید. کمپانی های تولید کننده سیستم های صوتی ایرانی مانند ،Tesco(تسکو) نیز چندسالی است که ساندبار تولید می کنند و سیستم های آنها نیز از کیفیت معقولی برخوردار است.

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *