سرویس آگهی
سرویس آگهی
choose tv size-TVsize

چگونه سایز تلویزیون مناسب خود را پیدا کنیم؟

چگونه سایز تلویزیون مناسب خود را پیدا کنیم؟

همیشه یکی از سوالاتی که برای خرید تلویزیون از خود میپرسیم، سایز تلویزیون است. اینکه چه سایزی را با توجه به فضای اتاق و راحتی خود احتیاج داریم. با خواندن این مقاله می توانید اندازه تلویزیون مورد نیاز خود را پیدا کنید.
به چه اندازه تلویزیون نیاز دارم؟ این یک سوال رایج است که به هنگام خرید تلویزیون از خود می‌پرسیم و هرچه تلویزیون ها بزرگتر می شوند ، درک اینکه چه اندازه برای اتاق مناسب ترند ، در تصمیم گیری هوشمندانه برای خرید اهمیت بیشتری پیدا می کند. ما اغلب در مورد تلویزیون های مورد علاقه خود با ویژگی های مورد نظر خود صحبت می کنیم ، اما بهترین تلویزیون نیز تلویزیونی است که متناسب با خانه شما باشد.

از آنجا که تلویزیون های 4K در سایز 65 اینچ اموزه بسیار متداول شده اند و مدل هایی با صفحه نمایش 70 تا 80 اینچی با قیمت های مقرون به صرفه تری به بازار می آیند ، درک اینکه تلویزیون جدید خود را در کجا قرار دهید یک چالش محسوب می شود. بسیاری از افرادی که حتی با در نظر گرفتن اتاقی که در آن قرار دارد یک تلویزیون جدید خریداری می کنند به این موضوع توجه نمیکنند که حتما نباید تلویزیون جدید با سایز و ویژگی های جدید را دقیقا در جای تلویزیون قدیمی خود قرار دهند.
بنابراین ، قبل از خرید تلویزیون بعدی خود ، به نکاتی که اینجا برای نحوه تعیین بهترین اندازه تلویزیون شما آورده شده است، توجه کنید. این راهنما به شما کمک میکند تا به شما در تهیه تلویزیون اصلی خانه کمک کند ، اما همان اصول برای اتاق خواب ، اتاق و دفتر کار شما مفید خواهد بود.

 

به چه اندازه تلویزیون نیاز دارم؟(راهنمایی سریع)

اندازه گیری سایز تلویزیون: صفحه های تلویزیون از گوشه ای به گوشه دیگر مورب اندازه گیری می شوند ، بنابراین یک تلویزیون 65 اینچی به پهنای 55 اینچ نزدیکتر است.

رزولوشن تصویر: تلویزیون های موجود در بازار دارای وضوح 1080p، 4K و 8K می‌باشند . که ما به شما خرید تلویزیون‌های 4K را پیشنهاد می‌کنیم. اما وضوح صفحه نمایش برای شما مشخص میکند که در چه فاصله‌ ای از تلویزیون بنشینید تا تصویر را بهتر ببینید و به چشمان خود آسیب نزنید. همچنین هرچه قدر وضوح تصویر بهتر باشد قیمت تلویزیون نیز به نسبت بالاتر می‌رود.

اندازه و موقعیت اتاق را مشخص کنید: لزوما بزرگ بودن اتاق نشان دهنده این نیست که شما باید تلویزیون با صفحه نمایش بزرگتری را انتخاب کنید. علاوه بر سایز اتاق باید مکانی از اتاق که قرار است تلویزیون را در آنجا قرار بدهید را نیز مشخص کنید.

 

سایز تلویزیون و وضوح تصویر:

اول ازهمه باید بدانید که سایز تلویزیون را به صورت مورب ( یعنی قطر مستطیل) اندازه گیری میکنند. یعنی یک تلویزیون 55 اینچ که شما خریداری میکنید دارای قطر 55 اینچ می باشد. این تلویزیون دارای پهنای 49 اینچ و ارتفاع 29 اینچ می‌باشد.
در قدم بعدی ، شما باید وضوح تلویزیون را در نظر بگیرید. این به این دلیل است که هرچه رزولوشن بالاتر باشد ، می توانید به تلویزیون نزدیکتر بنشینید ، هر چه رزولوشن بالاتر باشد تعداد پیکسل ها بالاتر میرود و در نتیجه وضوح تلویزیون بالاتر میرود. این بدان معناست که شما می توانید به تلویزیون 4K)2160×3840) نسبت به تلویزیون 1080p نزدیکتر بنشینید. این یک عامل مهم است که باید هنگام اندازه گیری صفحه در نظر بگیرید. از آنجا که می توانید به یک مجموعه 4K نزدیکتر بنشینید ، برای بهتر کردن میدان دید خود مانند تلویزیون 1080p)Full HD) نیازی به تهیه تلویزیون با سایز بزرکتر ندارید.

 

اندازه اتاق و محل قرارگیری تلویزیون:

اتاقی که میخواهید تلویزیون را آنجا قرار دهید را انتخاب کنید. تا زمانی که محل مبلمان موجود در آن اتاق به طور قطعی در نظر نگرفته باشید ،در اندازه تلویزیون که می توانید انعطاف پذیری داشته باشید.
همچنین این سوال وجود دارد که آیا شما می خواهید تلویزیون را با استفاده از پایه روی میز قرار دهید و یا آن را روی دیوار نصب کنید؟ با استفاده از پایه موجود برای تنظیم تلویزیون روی میز ، تلویزیون را نزدیکتر به بیننده قرار می دهد و فاصله دید را کم می کند. حتماً عمق پایه تلویزیون و هر مبلی را که قصد دارید از آن برای تماشای تلویزیون استفاده کنید، حساب کنید. برخی از مجموعه ها دارای پایه های باریک هستند و برخی دیگر دارای پایه های بزرگ هستند.
از طرف دیگر ،نصب تلویزیون روی دیوار می تواند یک فوت یا بیشتر به فاصله قابل مشاهده اضافه کند ، که می تواند تفاوت یک تلویزیون 60 اینچی با یک مدل 72 اینچی باشد. بسته به نوع نصب شما و ضخامت تلویزیون ، می توانید تصمیم بگیرید که صفحه نمایش خود را در چه فاصله ای از دیوار نصب کنید. البته باید در نظر بگیرید که نحوه نصب روی دیوار از یک مدل به مدل دیگر متفاوت است.

نحوه محاسبه بهترین اندازه تلویزیون برای اتاق خود:

فاصله (در اینچ) بین جایی که قصد نصب تلویزیون را دارید و جایی که می خواهید بنشینید را اندازه بگیرید. برای یک تلویزیون 1080p ، بسیاری از متخصصان صنعت مانند آمازون و کراچفیلد محدوده 1.5تا 2.5 برابر اندازه صفحه نمایش شما را برای فاصله نشستن تا تلویزیون تعیین میکنند ، هرچند تقریباً به همان تعداد متخصصان فرمول وجود دارد.

 

choose tv size-room size

 

به عنوان مثال ، آمازون توصیه می کند ابتدا فاصله دید خود را (به فوت) بردارید و آن را در 7.7 ضرب کنید. بنابراین ، اگر تلویزیون 42 اینچی دارید ، می توانید 84 اینچ (7 فوت) دور بنشینید تا یک تجربه راحت و همه‌جانبه داشته باشید. اگر می خواهید مطمئن ترباشید و اختلاف را تقسیم کنید ، در نهایت با ضریب 2: 1 مواجه خواهید شد که به راحتی به خاطر سپرده می شود. برای داشتن یک فاصله دید راحت ، کافیست اندازه صفحه را دو برابر کنید.
بیایید بگوییم شما یک اتاق بزرگ ، یک کاناپه بزرگ و یک میز بزرگ بین خود و تلویزیون دارید ، در نتیجه یک فاصله دید راحت 10 فوت (120 اینچ) ایجاد می کنید. سپس 120 را در نظر بگیرید و تقسیم بر دو کنید تا 60 اینچ بدست آورید.
اگر به یک تلویزیون با کیفیت فوق‌العاده 4K نگاه می کنید ، فرمول کمی تغییر می کند. به دلیل افزایش وضوح ، فاصله ایده آل توصیه شده بین یک تا 1.5 برابر اندازه صفحه می باشد. بنابراین ، اگر یک تلویزیون 50 اینچی خریداری کرده اید ، باید آن را در فاصله 50 تا 75 اینچی محل نشیمن خود قرار دهید.
و هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر برای افراد مقرون به صرفه تر می شود ، این دستورالعمل ها را جدی تر بگیرید. برای مثال تلویزیون اندروید سونی X950G ، 75 اینچ است و هزینه آن چیزی بیش از 3000 دلار است ، قیمت آن از بودجه بسیاری از خریداران فراتر است اما برای خیلی از افراد در دسترس است. چه بخواهید تلویزیون 75 یا 55 اینچی را در خانه خود جای دهید ، به یاد داشته باشید که هدف دیدن تصویر است ، نه پیکسل.
در آخر برای رسیدن به بهترین مکان تلویزیون، بهتر است خودتون آن را تجربه کنید. تلویزیون را دقیقا در جایی قرار دهید که بتوانید یک تصویر خوب از آن داشته باشید. تماشاکنندگان معمولا تلویزیون خود را در فاصله 9 فوتی از محل نشستن خود قرار می‌دهند. به طور کلی تلویزیون را در جایی قرار دهید که بتوانید تصویر را به صورت واضح ببینید ، اما تصویر پیکسل به پیکسل نباشد.

 

choose tv size-suggested distance table2

 

 

چه در حال خرید یک تلویزیون برای خانه خود باشید و چه خانه ای برای تلویزیون خود ، اکنون می توانید تنها با چند محاسبه سریع فاصله دید مناسب را دریابید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *