سرویس آگهی
سرویس آگهی
Sony TV-Cover

ویژگی های تلویزیون های سونی را بشناسید

ویژگی های تلویزیون های سونی را بشناسید

 

سونی از July 2020 تلویزیون های جدید سری H خود را در خاورمیانه روانه بازار کرده است.
نام های تلویزیون های سونی از چند حرف و عدد تشکیل شده است که هر کدام از آن ها نشان دهنده یک سری اطلاعات از محصول می باشد. تلویزیون های سونی به صورت KD-55X8000H و KDL-49W800G می باشند.
بخش اول دارای دو یا سه حرف می باشد، KD و KDL نشان دهنده نوع پنل ( LCD ، OLED ، Plasma تلویزیون های می باشند.در قسمت بعدی دو عدد اول سایز تلویزیون را مشخص میکنند عدد 55 به معنای این است که این تلویزیون دارای سایز صفحه 55 اینجی می باشد. حرف انگلیسی بعد از سایز شامل دو حرف X یا W میباشد، حرف X برای تلویزیون های 4K و حرف W برای تلویزیون های Full HD به کار برده می شود. اعداد سه و یا چهار رقمی بعدی نشان دهنده سری تلویزیون ها می باشد که هر سری دارای مشخصات منحصر به فردی میباشند که در ادامه مقاله به طور کامل به آنها پرداخته میشود و در نهایت حرف انگلیسی آخر نام تلویزیون نشان دهنده سال تولید دستگاه می باشد، به طور مثال حرف H نشان دهنده محصولات سال 2020 و حرف G برای سال 2019 می باشد.
در این مقاله سعی بر این است تا به ویژگی های کلیدی تلویزیون های سری H شرکت سونی اشاره شود.

 

تلویزیون های 8K :

در سال 2019 سونی اولین تلویزیون 8K خود را به بازار ارائه کرد. این تلویزیون در سایز 85 و 98 اینچ موجود بود. امسال هم تلویزیون Z8H در سایز های 75 و 85 اینچ روانه بازار شده است . تلویزیون های 8K دارای 7,680 x 4,320 پیکسل می باشند که جزئیات بیشتری از تصویر را نشان می دهند.

تلویزیون های 4K :

تلویزیون های 4K چند سالی است که روانه بازار شده اند و طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است. امروز تهیه کنندگان ، فیلم ها و مستندات زیادی را با کیفیت 4K تولید کرده اند. همچنین کنسول های بازی نیز دارای کیفیت 4K می باشند. امسال نیز سونی سری X9500H ، X9000H ، X8000H و X7500H را در سایز های مختلف و با ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد تولید کرده است.

 

پردازنده تصویر:

سونی در تلویزیون های 4K خود از پردازنده تصویر X1 استفاده کرده است. این پردازنده دارای 3 مدل متفاوت 4K HDR Processor X1(X8000H, X7500H) ، 4K HDR Processor X1 Extreme، 4K HDR Processor X1 Ultimate( X9500H) است که سونی آن ها را در تلویزیون های پایین رده، میان رده و بالا رده خود استفاده کرده است. پردازنده های تصویر X1 در تصویر بیشتر از 100 سوژه متفاوت را پیدا می کند و به صورت هوشمند روشنایی، جزئیات و رنگ را تقویت می کند و تصویر را واقعی تر و زنده تر به نمایش می گذارد. تفاوت این 3 پردازنده را می توانید در عکس زیر مشاهده نمایید.

 

X1 processor

 

 

Object-based Super Resolution به این معنا است که در تصویر تمامی قسمت ها شناسایی شده و جزئیات آن ها را به طور کامل نشان می دهد.

 

 

X1 processor-Object HDR

 

Object-based HDR remaster این پردازنده باعث می شود که رنگ تمامی قسمت های تصویر به صورت جداگانه آنالیز می شود و کنتراست هر کدام به صورت جداگانه تنظیم می شود. از این رو رنگها را عمیق تر و بافت طبیعی و بدون نویز می بینید، در نتیجه تصویر واقعی تری خواهید داشت.

 

Object based remaster

 

ویژگی دیگر این پردازنده داشتن Super Bit Mapping HDR می باشد . در تصاویری که طیف رنگی زیادی وجود دارد مانند غروب خورشید، باعث می شود تمامی تفکیک رنگی را مانند تصویر واقعی مشاهده نمایید.

 

 

Super Bit Mapping (1)

 

Dual database processing این پردازنده به کاهش نویز تصویر کمک میکند ، این پردازنده دارای یک دیتابیس می باشد که وقتی قسمتی از تصویر را تشخیص می دهد با دیتا بیس خود مقایسه می کند تا ببیند این تصویر به چه چیزی شباهت دارد تا بتواند نویز را به حداقل برساند. همچنین باعث ارتقا تصویر می شود تا ان را به واقعیت نزدیک کند.

X-Reality™ PRO

تصاویر با کیفیت های پایین تر از 4K را با ویژگی های منحصر به فرد 4K X-Reality™ PRO کمپانی سونی می توان به وضوح 4K تبدیل کرد. پردازنده X1 ™ Ultimate سونی ، دو برابر سریعتر از X1 ™ Extreme ، داده ها را با جزئیات و بافت دنیای واقعی ، آنالیز و پردازش می کند. حتی تصاویر فیلم برداری شده با کیفیت Full HD با استفاده از 4K X-Reality™ PRO به 4K تبدیل می شوند. تمامی تصویرها با Object-based Super Resolution برای تولید تصاویر مثل بافتهای دنیای واقعی بهینه می شوند.

 

Triluminos

تکنولوژی Triluminos مختص به محصولات سونی می باشد . این ویژگی برای رنگ صفحه نمایش می باشد که دارای تعداد بسیار زیادی از طیف رنگی می باشد. این تکنولوژی کمک می کند تا تصاویر ، شفاف تر و با کیفیت رنگی بیشتری دیده شوند. تکنولوژی Triluminos کیفیت نمایش رنگ ها تلویزیون سونی را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. که بسیار بیشتر از کیفیت نمایشگرهای LCD معمولی است. برای این سطح از کیفیت، در Triluminos از پیکسل های کوانتومی استفاده می شود که نور را از بخش هایی در اندازه ۲ تا ۱۰ نانومتر منتشر می کنند.

 

Acoustic Multi-Audio

تلویزیون های سری X9500H سونی مجهز به سیستم صدای Acoustic Multi-Audio می باشند.
صدا در تلویزیون ها معمولی از بلندگوهایی که در زیر تلویزیون وجود دارد خارج می شود. Acoustic Multi-Audio شامل دو توییتر موقعیت یابی صدا در پشت تلویزیون است که باعث می شود صدای تصویر را دقیقا از همان قسمت تصویر پخش کند. Amp ها به طور جداگانه کنترل می شوند تا دقیقاً موقعیت صوتی این بلندگوها را در مناطق با صدای بلند کنترل کنند ، قدرت صدا را برای شنیدن صدای واقعی تقویت کنند.

 

بلندگوهای X-Balanced

 

 

XBalanced

 

 

بلندگوهای X-Balanced که توسط کمپانی Sony برای کیفیت صدای بالا و فشار صدای قدرتمند و صدایی عمیق تر ساخته شده اند. بر خلاف دیافراگم دایره ای در یک اسپیکر معمولی ، اسپیکر X-Balanced توسعه یافته در تلویزیون های X9500H ، X8000H دارای یک دیافراگم به صورت شکل خاص و غیر دایره ای می باشد.
شکل این اسپیکر نه تنها مساحت دیافراگم اسپیکر را به حداکثر می رساند ، بلکه فشار صدا را برای باسهای بیشتر افزایش می دهد . همچنین ضمن حفظ همان فشار صوتی ، چرخش درایور را کاهش می دهد ، در نتیجه نویز را کمتر و وضوح صدا را بیشتر می کند.

در تلویزیون های قدیمی نور صفحه فارغ از اینکه میزان نور اتاق چه قدر است ثابت بود. تلویزیون های سری H سونی دارای سنسور نور می باشد که با توجه به نور اتاق میزان روشنایی صفحه را تنظیم میکند.

صدا بسته به محیط و چیدمان وسایل اتاق شما می تواند تغییر کند. به عنوان مثال پرده ها صدا را جذب می کند درحالی که وسایل جلوی تلویزیون می توانند مانع رسیدن شفاف صدا باشند . این تلویزیون اشیاء را ردیابی می کند و صدا را تقویت و بهینه می کنند.

سیستم عامل اندروید

تلویزیون های سری H دارای سیستم عامل اندروید می باشند. برای نصب برنامه روی تلویزیون های اندروید می توانید از Google Play استفاده نمایید. می توانید برنامه های مورد علاقه خود را روی آن تصب کنید و به جای استفاده از صفحه کوچک موبایل خود، از صفحه نمایش بزرگ ان استفاده نمایید. می توانید بازی ها را نصب کنید و همراه با خانواده آن هارا بازی کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *