سرویس آگهی
سرویس آگهی
Mounting Angle

بهترین ارتفاع و زاویه نصب تلویزیون

نصب تلویزیون و بهترین زاویه و ارتفاع

زاویه دید و ارتفاع نصب تلویزیون ایده آل را پیدا کنید تا بهترین تجربه تماشای تلویزیون را داشته باشید.

 

نصب تلویزیون

 

زاویه دید و ارتفاع ایده‌آل برای داشتن بهترین تجربه تماشای تلویزیون چیست؟ و بهترین پایه های تلویزیون برای استفاده کدامند؟

به طور کلی دلیل علمی دقیقی برای اینکه محل نصب تلویزیون کجا باشد، وجود ندارد. اما چند فاکتور وجود دارد که می توانید با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین محل نصب را پیدا کنید. مثلا اگر آن را خیلی بالا نصب کنید باید گردن خود را خیلی بالا بیاورید و یا اگر آن را خیلی دور و در محلی که متناسب با محل نشستن شماست نصب کنید باید در تمام مدت گردن خود را بچرخانید، که در هر دو صورت باعث آسیب رساندن به گردن خود میشوید.

 

نصب تلویزیون : نکات مهمی که باید به آن توجه کنید

در ابتدا محل نشستن خود را مشخص نمایید: یک سوم میانی صفحه تلویزیون جایی است که بیشترین تمرکز شما صرف نظر از آنچه در حال تماشای آن هستید، خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که این بخش میانی همسطح چشم شما وقتی که روی مبل روبروی تلویزیون نشستید، است.پایه تلویزیون شما چقدر در مرکز قرار دارد؟ برخی از تلویزیون ها دارای سوراخ های نصب VESA در مرکز تلویزیون و برخی دیگر در قسمت پایین آن هستند. دانستن اینکه تلویزیون شما از چه نوع پایه ای استفاده می گند، نحوه قرارگیری تلویزیون را روی دیوار تغییر می دهد.موقعیت های خود را علامت گذاری کنید: با استفاده از یک مداد یا ماژیک که له راحتی از روی دیوار پاک‌ می شود، علامت‌های کوچکی در سمت راست و چپ تلویزیون ایجاد کنید، و توجه داشته باشید که مرکز صفحه تلویزیون کجا باید باشد. سپس مشخص کنید که پایه دیواری باید کجا وصل شود تا تلویزیون در همین سطح قرار گیرد.وزن تلویزیون را در نظر بگیرید: ممکن است لازم باشد برای به دست آوردن تکیه گاه لازم، پایه نصب تلویزیون را روی دیوار پیچ کنید. یک تلویزیون سنگین پیچ ها را از دیوار خشک معمولی بیرون می کشد و می تواند منجر به خراب شدن تلویزیون شود. سعی کنید از ابزار مناسب استفاده کنید تا به تلویزیون صدمه ای وارد نشود.

بهترین ارتفاع برای نصب تلویزیون روی دیوار

مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که سایز تلویزیون و فاصله دید خود را در نظر بگیرید. سپس باید روی ارتفاع ایده آل تمرکز کنیم. ما در اینجا بر «ایده‌آل» تأکید می‌کنیم، زیرا هر خانه‌ای گزینه‌های نصب ایده‌آل را ندارد. در این مقاله به این مسئله اشاره میکنیم.

ارگونومی ترین حالت این است که وسط صفحه تلویزیون هم سطح چشم ما باشد. اما زمانی را تصور کنید تا چندین نفر به طور همزمان می خواهند تلویزیون ببینند، همه افراد دارای قد های یکسان نیستند، پس این مسئله کاربردی و حتی بهتر بگوییم منصفانه نیست تا تلویزیون را هم سطح چشم یک فرد در نظر بگیریم. برای همین بهتر است یک محدوده راحت برای تمامی افراد خانواده را در نظر داشته باشید.

البته عوامل متعددی در محلی مناسب با «سطح چشم» وجود دارد: قد شما، ارتفاع بالشتک صندلی، فاصله صفحه نمایش از صندلی و ارتفاع صفحه تلویزیون شما. یک فرمول ریاضی شما را دیوانه می‌کند، بنابراین بهتر است خودتان محل مناسب را پیدا کنید.

یک متر اندازه گیری بردارید و ارتفاع چشم خود را از زمین اندازه بگیرید. به طور مثال این فاصله 40 اینچ است. بیشتر تصویرها و اتفاقات تلویزیون در یک سوم وسط صفحه اتفاق می‌افتد، بنابراین این قسمتی از صفحه است که در حالت ایده‌آل در سطح چشم شما خواهد بود. اگر ارتفاع تلویزیون شما 30 اینچ است، 10 اینچ وسط آن چیزی است که شما به طور کلی روی آن ثابت هستید. تقریباً 10 اینچ از لبه پایین صفحه نمایش شما فاصله دارد، که بستگی به اندازه “قاب” پلاستیکی اطراف صفحه تلویزیون دارد.

یک محاسبه سریع به شما می گوید که پایه تلویزیون شما (و ارتفاع میزی که پایه تلویزیون روی آن قرار دارد) باید حدود 25 اینچ از کف باشد. این به شما یک محدوده دید راحت، بین 35 تا 45 اینچ و مرکز صفحه 40 اینچی همسطح چشم شما می دهد.

 

زاویه نصب تلویزیون

 

یورگنسن نصاب Geek squad می گوید: تنها آزمون واقعی برای راحتی، آزمون و خطا است. او ابتدا توصیه می کند حداقل دو دوست قوی را برای کمک به شما استخدام کنید. سپس، فقط در محل مورد علاقه خود بنشینید، دوستانتان کم کم و به طور تدریجی (و به صورت دستی) تلویزیون را بالا ببرند تا زمانی که محل تلویزیون به نظر شما مناسب باشد. مطمئناً، می‌توانید از هر تعداد فرمول ریاضی برای اینکار پیروی کنید، اما در پایان روز، فقط باید ساعت‌ها در یک زمان به یک صفحه نگاه کنید. هنگامی که فاصله مورد نظر خود را پیدا کردید، دیوار را علامت بزنید و نصب خود را از آنجا محاسبه کنید . به نکات زیر در هنگام نصب توجه داشته باشید.

به یاد داشته باشید، شما به دنبال محدوده راحتی هستید، نه کسری دقیق از اینچ. ارتفاع ایده آل برای نصب روی دیوار مشخص است، اما اندازه گیری مناسب ارتفاع نصب تلویزیون، نصب آن را آسان تر می کند.

 

ارتفاع نصب تلویزیون

 

زاویه دید

وقتی صحبت از زوایای افقی به میان می آید، بهترین حالت نصب تلویزیون همسطح بودن با چشم فردی است که دقیقا در جلوی تلویزیون نشسته است. اما یورگنسن می‌گوید تلویزیون‌های جدیدتر دارای وضوح بالا، زاویه دید وسیع و نرخ تازه‌سازی هستند که برای لذت بردن ازکیفیت تلویزیون ضروری نیست که حتما مستقیم جلوی تلویزیون بشینید. او می گوید که داشتن صفحه نمایش در زاویه 25 درجه افقی کاملاً قابل قبول است. او تاکید می کند که راحتی در تماشای تلویزیون و کاهش نوری که روی صفحه نمایش میافتد مهمتراز اندازه گیری خود زاویه است.

 

نصب در بالای شومینه

یک ایده بد جهانی هنگام نصب تلویزیون این است که آن را بالای شومینه ( روشن یا خاموش) قرار دهید. وسایل الکترونیکی داخل تلویزیون حساس هستند و ممکن است در اثر گرمای شدید ناشی از آتش سوزی و دود و دوده گاه به گاه که خارج شده و مستقیماً به داخل تلویزیون بالا می رود، از بین بروند.

دوم اینکه، وقتی تلویزیون را در بالای شومینه نصب میکنید، زاویه دید به صورت ناراحت کننده ای بالا است. دلیل خالی بودن ردیف جلوی سالن سینما این است که پس از مدتی که به بالا نگاه میکنید دچار گردن درد میشوید.

زاویه دید ایده آل این است که وسط صفحه نمایش شما هم سطح چشم باشد. اما گاهی اوقات چاره ای ندارید. شکل اتاق، جهت مبلمان و عادات استفاده از تلویزیون ممکن است مستلزم نصب آن در بالای یک شومینه غیرفعال باشد.

در صورتیکه مجبور به نصب تلویزیون در ارتفاع بالا شدید، توجه داشته باشید که از یک براکت قابل تنظیم استفاده کنید که به طور قابل توجهی به جلو متمایل می شود تا در طول فیلم پدرخوانده (البته نمونه اصلی) سه ساعت گردن خود را نگیرید. شما نمی‌خواهید زاویه‌ای عالی داشته باشید، فقط باید صفحه را تا جایی کج کنید که رو به روی موقعیت دید شما صاف باشد  و احساس راحتی داشته باشید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *