سرویس آگهی

دوربین سونی Sony A7SM3

تکنولوژی

30 دسامبر 2020 3495 بازدید
سرویس آگهی
A7SM3-cover

دوربین سونی Sony A7SM3

دوربین سونی Sony A7SM3

 

برای اینکه بخواهیم یک دوربین های حرفه ای بخریم، باید بین دوربین های DSLR و دوربین های Mirror less (بدون آیینه) یکی را انتخاب کنید. این دو نوع دوربین قابلیت تعویض لنز را دارند که با توجه به نوع سوژه و مدل عکاسی می‌توانید لنز مورد نظر خود را روی آن ها وصل کنید. دوربین های بدون آیینه چند سالی است که به بازار آمده اند و طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده اند.
دوربین های بدون آیینه مزایای زیادی نسبت به دوربین های DSLR دارند. دوربین های بدون آیینه کوچک تر و سبک تر از دوربین های DSLR هستند و از لحاظ مکانیکی پیچیدگی کمتری را دارند. سرعت عکاسی در دوربین های بدون آیینه بیشتر از از این دوربین می باشد، همچنین بعضی از آنها دارای قابلیت قیلم برداری با کیفیت 4K می باشند. از دیگر مزیت های آن می توان به داشتن منظره یاب الکترونیکی اشاره کرد که به عکاسان اجازه می دهد دقیقا همان چیزی را که می بینند ثبت کنند.
شرکت سونی در چند سال اخیر دوربین های بدون آیینه با مدل های مختلف و در رنج قیمتی متفاوت را تولید کرده است که از پرفروش ترین محصولات این کمپانی می باشد.
در این مقاله به جدید ترین دوربین Mirror Less این کمپانی سونی ، مدل α7S III که جزو دوربین های فول فریم می باشد را بررسی می کنیم.

هر سال سونی مدل های جدید خود را با اضافه کردن ویژگی‌های منحصر به فردی ارائه می‌کند که کاربران را شگفت زده می کند. در ادامه ویژگی های α7S III را به طور خلاصه می بینید:

– موتور پردازش تصویر BIONZ XR™ ارتقا یافته با هشت برابر قدرت پردازش بیشتر و سنسور 12.1 مگاپیکسلی back-illuminated full-frame Exmor R™ CMOS
– حساسیت فوق العاده بالا با دامنه ISO قابل ارتقا از 40 – 409.600 ، و بهبود کیفیت تصویر
– قابلیت ضبط ویدیو 4K 120pi ، عمق رنگ 10 بیتی 4: 2: 2 ، ضبط All-Intra ، فرمت XAVC HS با کدک H.265
– خروجی HDMI با کیفیت 4K 60p 16-bit 4K 60p 16-bit RAW برای اولین بار در سری آلفا
– سیستم AF Hybrid Fast با تشخیص فاز 759 نقطه ای AF که 92٪ سنسور تصویر را پوشش می دهند
– تقویت Real-time Eye AF برای ضبط فیلم و گرفتن عکس
– لرزشگیر 5 محوره in-body image stabilization، با افزودن حالت فعال (Active Mode) برای پشتیبانی از فیلمبرداری
– منظره یاب الکترونیکی OLED 0.64-type با 9.44 میلیون نقطه که روشن ترین و بزرگترین منظره یاب( View finder) در جهان شناخته شده است.
– صفحه نمایش متحرک که قابلیت باز کردن به طرفین را دارد و قابلیت انعطاف پذیری عکسبرداری را افزایش می دهد
– صفحه نمایش لمسی
– عکسبرداری پشت سر هم با سرعت بالا تا 10 فریم در ثانیه برای بیش از 1000 تصویر RAW فشرده نشده متوالی با ردیابی کامل AF / AE
– دو جای کارت CFexpress Type A که در حین اینکه سایز فشرده را حفظ می کند سرعت بالایی برای پردازش اطلاعات نیز دارد.

 

A7SM3-Screen-rotate

 

این دوربین دارای مانیتور OLED لمسی می‌باشد که روشن ترین و بزرگتری مانیتور دوربین در جهان شناخته شده است. همچنین این صفحه قابلیت چرخیدن دارد که برای عکاسی بسیار مناسب می باشد. این دوربین برای قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K No-compromise بهینه شده است. همه نرخ های فریم از جمله 120P اکنون در طیف 10 بیت 4.2.2 وجود دارد. بدون تردید این دوربین بهترین کیفیت را در بین دوربین های 4K ، حتی در شرایطی که نور محیط واقعاً کم است و سطح ISO بسیار بالا است ، فراهم می کند.

 

A7SM3-Screen-dot

 

یک از ویژگی هایی که سونی در کنار تغییرات فنی و اساسی در این دوربین انجام داده ، بهتر کردن منوی دوربین است که براحتی بتوان از آن با توجه به لمسی بودن صفحه، استفاده کرد . سونی رزولوشن صفحه نمایش را تا 9.44 میلیون نقطه افزایش داده است.

 

 

A7SM3-Sensor

 

این دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی با backlit-illuminated (نور پس زمینه) جدید استفاده می کند ، که دو برابر سرعت خواندن یک سنسور با نور پس زمینه معمولی را ارائه می دهد ، تا بتواند فیلم های با کیفیت بالا با فریم ریت 4K 60P و 120P 4K را در بالاترین (bit-depths (4.2 ارائه دهد. سونی بدون استفاده از طراحی سنسور “Stacked CMOS” همانطور که در دوربین های A9 مشاهده می شود ، موفق به دستیابی به این هدف شده است.سرعت سریع شاتر باعث می شود که عکس های با کیفیت تر و بدون نویز را ایجاد کند. سونی همچنین یک پردازنده جدید BIONZ-XR اضافه کرده است که سرعت آن 8 برابر سریعتر از پردازنده قبلی سونی یعنی BIONZ-X می باشد.

 

A7SM3-Card slot

 

کارت های جدید و سریع CFexpress Type A برای پشتیبانی از فایلهای حجیم و کمتر فشرده شده فیلم های 4K در این دوربین ها قابل استفاده می باشد. سونی دو درگاه ( dual card-slots ) برای کارتهای SDXC-II یا جدیدتر CFexpress Type A Cards ایجاد کرده است که به ترتیب 800 و 700 مگابایت در ثانیه سرعت خواندن و نوشتن دارند.

ویژگی جدید در مورد دوربین های A7SM3 ، استفاده از fast Phase-Detect AF ، حتی با بالاترین فرم ریت است. کاربر می تواند از Eye AF یا Animal Eye AF ، Touch Tracking و Touch Focus استفاده کند تا تمرکز عکاسی را نسبت به سوژه بالا برده و نویز کمتری را در عکس داشته باشد. این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک بسیار عالی و قابل تنظیم است و دارای 759 نقطه تشخیص فاز AF و ردیابی چشم در حیوانات و انسان ها است که سونی ادعا می کند 30٪ سریعتر از A7S II است.

همچنین لرزشگیر 5 محوره (IBIS (In Body Image Stabilisation سونی یک “Active Stabilisation” جدید را اضافه کرده است که به کمک آن می توانید فیلمبرداری بدون لرزش را حتی در حال حرکت و دویدن هستید ، تجربه کنید.

از ویژگی هایی که به این دوربین اضافه شده است میتوان به رابط ضبط صدا دیجیتالی که برای اولین بار در دوربین A7R IV دیده شد ، نام برد . یک درگاه Full size HDMI در دوربین اجازه می دهد تا فیلم های 16 بیتی Raw را در یک دستگاه جداگانه ضبط کنید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *